loading...

سختی گیر رزینی چیست؟

بازدید : 54
چهارشنبه 20 مرداد 1400 زمان : 11:24

سختی گیر آب چیست؟

آب سخت دارای املاحی فراوانی مانند کلسیم، منگنز و منیزیم می باشد که به مرور زمان باعث میشود به دیواره‌‍‌ های لوله‌ های آب بچسبند و فشار آب را کاهش داده و در صورت شدت تشکیل رسوب‌‌، لوله ها را مسدود می ‌کنند. رسوب در کل وصله‌ ناجوری در تاسیسات است و با رسوب گذاری در داخل لوله ضمن کاهش جریان عبوری، دبی سیال عبوری از لوله هم کم می ‌شود. در تجهیزاتی همانند آبگرمکن‌ ها هم حتماً تشکیل رسوب انجام می‌ شود و رسوب گیری روشی مناسب برای حل این مشکل است.

سختی گیر آب در تنوع زیادی در بازار عرضه می شود. از قدیم افراد از سختی گیر رزینی استفاده می ‌کردند که ترکیبات معدنی گچ و آهک املاح محلول سختی در آب سیستم ‌های گرمایشی و سرمایشی را حذف می ‌کرد. این رسوب زدا از جمله سختی گیر های مکانیکی و از نوع متداول رسوب گیر آب است. سختی گیر رزینی یون‌ های سخت آب را از بین می ‌برد و به نوعی نرم کننده آب محسوب می ‌شوند.

این در حالی است که سختی گیر مغناطیسی، مواد ضد رسوب شیمیایی و رسوب زدای آلتراسونیک سختی آب را حذف نمی‌ کنند و برای جلوگیری از ته نشین شدن رسوبات مورد استفاده قرار می‌ گیرند.

در واقع سختی گیر ها مانع از رسوب گذاری املاح و ترکیبات در سطوح تبادل آب با سیستم های سرمایشی و گرمایشی می‌ شوند. رسوب گیر و سختی گیر رزینی بر اساس تبادل یونی عمل می‌ کند. در این حالت یون‌ های کلسیم و منیزیم به عنوان سختی آب جایگزین یون‌ های سدیم می‌ شوند و به این صورت سختی آب از بین می رود و حذف می ‌شود. در سختی گیر های رزینی می ‌توان با دستی کردن شیر ها به جای شیر های اتومات برقی، نیاز به جریان برق را حذف کرد و سختی گیر رزینی را در هر شرایطی استفاده کرد. درست است که سختی گیر رزینی قابل احیاء است ولی شما در دوره‌ هایی مشخص نیازمند به تعویض رزین آن هستید. سختی گیر های رزینی در دو نوع سختی گیر تمام اتوماتیک و سختی گیرهای نیمه اتوماتیک (دستی) در بازار عرضه می گردند .

گاهی در سختی گیر رزینی از فیلتر کربن برای فیلتر آب استفاده می ‌شود که از محبوبیت چندانی در حذف سختی آب برخوردار نیست و تنها بو و مزه آب را حذف می‌ کند. این نوع فیلتر ها بر عکس سختی گیر رزینی قابلیت احیاء ندارند و فیلتر زغال آن باید مرتباً تعویض گردد و رسوبات آهکی آن حذف نخواهد شد.

سختی گیر مغناطیسی چیست؟

سختی گیر مغناطیسی دائم با نصب روی لوله فلزی، بدون نیاز به جریان برق قادر خواهند بود تا املاح و سختی‌ های موجود در آب را از محل نصب به صورت معلق درآورد ولی باید در نظر بگیرید که این رسوبات در طول مسیر با برخورد به اتصالات و انشعابات ممکن است با ته نشین شدن، تشکیل رسوب دهند.

سختی گیر مغناطیسی بر اساس خنثی سازی کریستال‌ های کلسیم کار می‌ کند. سختی گیر آب مغناطیسی با دارا بودن میدان مغناطیسی و ایجاد جریان القایی، روی یون های کلسیم و کلسیم کربنات تأثیر گذاشته و باعث تغییر شکل کریستال‌ های کلسیم کربنات از کلسیت به آراگونیت شده که تمایل کم تری به رسوب گذاری در دیگ بخار و بویلر دارند.

سختی گیر مغناطیسی تنها تمایل رسوب گذاری یون های سخت را کم تر می‌ کند و سختی آب را حذف نمی‌ کند. باید در نظر بگیرید که پمپ ها باعث ایجاد تلاطم در آب می‌ شود و اگر بین مسیر سختی گیر مغناطیسی و دیگ بخار و بویلر از پمپاژ استفاده شود عملاً کریستال های کلسیم کربنات دوباره به کلسیت تبدیل می ‌شوند که سبب افزایش رسوب گذاری می‌ شود.

سختی گیر الکترونیک و آلتراسونیک چیست؟

این نوع سختی گیر آب روی لوله ‌ها نصب شده و امواج الکترومغناطیسی و مافوق صوت را در طول مسیر لوله ارسال می‌ کند که سبب می ‌شود املاح در طول مسیر بحالت معلق در آب باقی بمانند. در سختی گیر الکترونیکی از یک سیم پیج القایی استفاده می ‌شود که دور لوله پیچیده می‌ شود.

سختی گیر آب شیمیایی چیست؟

سختی گیر آب شیمیایی، ماده‌ای شیمیایی است که رسوبات آهکی را از سطوح فلزی مجاور با آب گرم چون دیگ های بخار، کتری، آب گرمکن و پکیج ازبین می ‌برد. رسوب زدای شیمیایی در واقع ترکیبی اسیدی چون هیدروکلریک اسید است که با ایجاد واکنش با ترکیبات کربنات قلیایی موجود در رسوب، کربن دی اکسید و نمک تولید می‌ کند.

از انواع سختی گیر آب شیمیایی عبارت است از: اسید سیتریک، اسید فسفریک، اسید هیدروکلریک، سولفامیک اسید، اسید گلیکولیک و اسید استیک. به منظور رسوب زدایی یا مبدل حرارتی عوض می‌ شود یا رسوبزدای اسیدی یک یا دو ساعت در داخل لوله پمپ می‌ شود.

برای رفع سختی آب از دو روش سختی گیر شیمیایی آب و دستگاه‌ های رسوب زدا استفاده می‌ شود. سختی گیر شیمیایی، ترکیب آب را تغییر می ‌دهد ولی دستگاه رسوب زدا تنها با شارژ آب، اثرات مواد معدنی معلق در آب را کاهش می ‌دهد.

نصب دستگاه رسوب زدا آسان است و نسبت به سختی گیر آب شیمیایی ارزان تر است. رسوب زدا را می‌ توان بدون لوله ‌کشی نصب کرد و دیگر نگران هزینه ‌های استفاده، تعمیر و نگهداری نبود. رسوب زدا بر عکس سختی گیر آب هیچ نمکی به آب اضافه نمی‌ کند.

در استفاده‌ های بلند مدت، رسوب زدا ها می ‌توانند رسوب های کهنه لوله و دیواره مخازن را به تدریج از بین ببرند، چرا که به مرور در اثر دریافت انرژی از ذرات شارژ شده، شکسته می ‌شوند. به روشنی مشخص است که رسوب زدای آب تأثیر مثبتی بر روی آب لوله‌ کشی دارد‌.

باید این را به خاطر بسپارید که استفاده از آب تمیز باعث می ‌شود که از ته ‌نشین شدن املاح و ترکیبات معدنی در لوله ‌کشی ‌ها جلوگیری شود و دیگر اثری از لکه‌ های زرد و سفید در اطراف سینک ها، شیر ها، لوازم حمام و آشپزخانه باقی نخواهند ماند. رسوب زدایی آبگرمکن دیواری باعث می ‌شود تا آبگرمکن‌ های شما انرژی کم تری برای گرم کردن آب نیاز داشته باشند. این ها تنها بخشی از مزایای استفاده از رسوب زدا می باشد.

رسوب زدای هیدروفلو اگر چه در دسته بندی اصلاحگر های فیزیکی قرار می ‌گیرد اما ساختار غیر مغناطیسی و الکترومغناطیسی داشت و بر مبنای تکنولوژی فریت و به کار گیری امواج رادیویی بی ضرر و رسوب زدایی در لوله‌ های آب سرد و گرم و مبدل های حرارتی و تجهیزات سرمایشی-گرمایشی را تحت پوشش قرار می دهد. از جمله کاربرد های سختی گیر الکترونیکی هیدروپت، رسوب زدایی آبگرمکن دیواری، رسوب زدایی موتورخانه ها شامل رسوب زدایی تمامی لوله‌ های آب سرد و گرم و رسوب زدایی شیرآلات و تجهیزات سرمایشی - گرمایشی می باشد.

سختی گیر پلی فسفات چیست؟

سختی گیر های پلی فسفات در دسته بندی سختی گیر های شیمیایی قرار می‌ گیرند که با تغییر در ساختار شیمیایی آب، میزان رسوب گذاری در لوله ‌های آب سرد و گرم و پکیج گرمایشی را کاهش می‌ دهند. کاهش میزان رسوب گذاری یا تاخیر انداختن آن با سختی گیر پلی فسفات چگونه اتفاق می ‌افتد؟ ساختار سختی گیر های رزینی، تغییر در شیمی ‌آب است. متخصصان و کارشناسان شیمی ‌با آنالیز رسوب آب که از تاسیسات و لوله‌های آب سرد یا گرم و یا مدار بسته گرمایش – سرمایش در تاسیسات نمونه برداری شده به این نتیجه رسیدند که بخش عمده‌ای از املاح تشکیل دهنده رسوب را کلسیم و منیزیم به صورت اکسید کلسیم یا کربنات کلسیم و منیزیم تشکیل می ‌دهد. بنابراین به این نتیجه رسیدند که با حذف این املاح، آب سخت تبدیل به آب نرم می ‌شود و شیب رسوب گذاری کاهش می ‌یابد. این امر اصول کارکرد سختی گیر های رزینی است که با ایجاد بستری از مواد شیمیایی از جنس رزین و عبور دادن آب سخت با سرعت تعیین شده، املاح کلسیم، منیزیم، آهن و منگنز موجود در آب جذب رزین ‌ها می‌ شود و املاحی بر پایه سدیم که حلالیت بسیار بالایی دارند و به راحتی رسوب نمی ‌نمایند وارد آب می ‌شود. این رزین ها به مرور زمان اشباع شده و سختی گیر های معمولی که از نوع کاتیونی ضعیف هستند ‌باید با آب نمک ۱۰ درصد شستشو داده شده و اصطلاحاً رزین‌ ها احیاء شوند. با این روش مجدداً رزین ها قابلیت جذب سختی کلسیم و منیزیم را پیدا می ‌نمایند. همانند باطری قابل شارژ که عمر مفیدی دارد و عوامل بسیار زیادی در طول عمر مفید آن می ‌تواند تاثیر گذار باشد، رزین ها نیز مستثنی از این قضیه نیستند.

سختی گیر های پلی فسفات نیز همانند سختی گیر های رزینی، از نوع سختی گیر های شیمیایی هستند که تغییری در ساختار آب ایجاد می ‌نمایند با این تفاوت که نیازی به احیاء ندارند. در واقع، با نگاهی علمی، سختی گیر پلی فسفات همانند دستگاه تزریق مواد شیمیایی آنتی اسکالانت یا ضد رسوب کار می ‌نمایند. این سختی گیر ها دارای یک محفظه یا ظرف هستند که دارای یک ورودی و یک خروجی است. داخل محفظه، سنگ یا کریستال‌ هایی از جنس سدیم تری پلی فسفات، همانند توپ های تیله ای شکل تعبیه شده است. آب با عبور از روی این کریستال ها، مقداری از این املاح ضد رسوب سدیم تری پلی فسفات را حل کرده و با خود وارد مدار لوله کشی می ‌نماید.

تشکیل رسوبات آهکی ناشی از سختی آب و نیز آهن و منگنز موجود در آب، سبب ایجاد مشکلات زیر برای مصرف کنندگان آب در منازل می ‌شوند، گروه صنعتی ناب زیست با به کار گیری انواع سختی گیر آب زندگی راحت و آبی بدون سختی برای شما عزیزان به ارمغان آورده است.

کاربرد سختی گیر آب

کاربرد این سیستم ها معمولاً برای مصارف صنعتی شهری و تجاری می باشد که از کاربرد های مهم می ‌توان به مواردی همانند آب آشامیدنی بویلر آب جبرانی با آب آب با درجه خلوص بالا خوشرویی ها و رستوران ها کاربرد این سیستم ها معمولاً برای مصارف صنعتی شهری و تجاری می باشد که از کاربرد های مهم می ‌توان به مواردی همانند آب آشامیدنی بویلر آب جبرانی با آب آب با درجه خلوص بالا خوشرویی ها و رستوران ها موسسه های دستگاه تصفیه آب و آب دیونایزر مورد استفاده قرار می گیرد موسسه های دستگاه تصفیه آب و آب دیونایزر مورد استفاده قرار می گیرد.

برای آن که عملکرد دستگاه سختی گیر آب و عملکرد آن را بتوانیم بالا تر ببریم استفاده از دستگاه فیلتر شنی مکمل بسیار عالی می باشد که باعث می شود از ورود املاح جامد محلول درون آب و همچنین کدورت دستگاه سختی گیر آب جلوگیری به عمل آید استفاده از این دستگاه با توجه به این که وجود کدورت و ناخالصی های آب سبب می شود رزین موجود در دستگاه زود تر تخریب شود. در جا هایی که ظرفیت خروجی آب بالا می باشد همیشه از سوی کارشناسان شرکت ناب زیست فیلتر شنی نیز همیشه توسعه می شود.

استفاده از دستگاه فیلتر شنی قبل از سیستم های تبادل یونی سبب می شود که در زمان احیاء رزین سیکل بک واش در زمان احیاء رزین کاهش پیدا کند، چرا که در ورودی آب سیستم تبادل یونی املاح موجود و نیز کدورت حذف شده است. فیلتر شنی از یک مخزن استوانه ای تشکیل شده است که درون آن را به وسیله سنگ سیلیس و یا آنتراسیت و در بعضی مواقع که آب دارای کدورت رنگ طعم بو می باشد مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد سختی گیر آب در موتورخانه‌ ها

یکی از دلایل کاهش ضریب انتقال حرارت و کاهش تبادل حرارت، سختی و املاح موجود در آب است. این املاح با گرم و سرد شدن آب، روی سطوح تبادل حرارتی چون داخل دیگ، منابع کویل دار، چیلر ها، مبدل ‌های حرارتی و ... تشکیل رسوب می ‌دهند و همین امر است که از انتقال حرارت می ‌کاهد. ترکیباتی همانند بی‌ کربنات کلسیم، منیزیم، سولفات، کلرور و نیترات کلسیم سختی آب را شکل می‌ دهند. به ترکیبات بی‌ کربنات کلسیم و منیزیم در آب سختی موقت و به ترکیبات دارای سولفات، کلرور و نیترات کلسیم و منیزیم سختی دائم می ‌گویند. این دو نوع سختی در کنار هم سختی کل آب را تشکیل می ‌دهند. برای محافظت موتورخانه ‌ها باید سختی گیر نصب شود.

مزیت های استفاده از دستگاه سختی گیر آب

  • پیشگیری از کندی حرکت آب در سیستم انتقال و لوله کشی آب گرم و آب سرد
  • کاهش مصرف انرژی سیستم های گرمایشی مانند دیگ های بخار و دیگ های آب
  • جلوگیری از رسوب آهک و مواد سخت بر روی سطوح و شیر آلات و شبکه لوله کشی
  • افزایش طول عمر دستگاه های شست و شوی صنعتی مانند لباسشویی های صنعتی و حتی خانگی
  • جلوگیری از رسوب گذاری شبکه و تاسیسات انتقال و ذخیره آب در سیستم های سرمایشی و گرمایشی

قیمت سختی گیر آب

قیمت سختی گیر آب نیز مانند دیگر تجهیزات تحت تاثیر عوامل مختلفی می ‌باشد که یکی از مهم ترین این عوامل ظرفیت سختی گیر آب می ‌باشد که تاثیر به سزایی در قیمت سختی گیر آب دارد. عوامل دیگری نیز بر قیمت سختی گیر آب تاثیر مستقیمی دارند که برای اطلاعات بیشتر از این قیمت ها به سایت مهتاب گستر مراجعه کنید.

گروه تولیدی و صنعتی مهتاب گستر به عنوان مرجع تخصصی فروش انواع تجهیزات در حوزه تهویه مطبوع، سیستم های گرمایشی و سرمایشی، منبع کویل دار، انواع کولینگ تاور و قطعات برج خنک کننده، پمپ و سیستم های آبرسانی، انواع فن کویل ها، انواع یخساز صنعتی، انواع سختی گیر آب، فیلتر شنی، سیستم های تصفیه آب و هوا با تنوع بسیار زیاد از لحاظ برند و مدل، با داشتن تیمی فنی و متخصص تلاش دارد تا بهترین کیفیت و رضایت را از آن هموطنان و به ویژه صنعت گران نماید.

در صورتی که قصد خرید سختی گیر آب و محصولات مشابه را دارید، می توانید با دریافت قیمت سختی گیر آب و مشورت کارشناسان فروش مهتاب گستر انتخاب بهتری داشته باشید.

مجموعه صنعتی مهتاب گستر در زمینه تولید انواع سختی گیر آب به صورت حرفه ای در حال فعالیت است. شما هر گونه نیازی که به انواع سختی گیر آب و دیگر مدل ها که داشته باشید توسط کادر مجرب و حرفه ای ما در کم ترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت به شما ارائه می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سختی گیر آب و نحوه تولید آن به سایت مهتاب گستر مراجعه نمایید.

برای ثبت سفارش با ما در تماس باشید: 09127883721 – 66706377 – 66709528

سختی گیر آب چیست؟

آب سخت دارای املاحی فراوانی مانند کلسیم، منگنز و منیزیم می باشد که به مرور زمان باعث میشود به دیواره‌‍‌ های لوله‌ های آب بچسبند و فشار آب را کاهش داده و در صورت شدت تشکیل رسوب‌‌، لوله ها را مسدود می ‌کنند. رسوب در کل وصله‌ ناجوری در تاسیسات است و با رسوب گذاری در داخل لوله ضمن کاهش جریان عبوری، دبی سیال عبوری از لوله هم کم می ‌شود. در تجهیزاتی همانند آبگرمکن‌ ها هم حتماً تشکیل رسوب انجام می‌ شود و رسوب گیری روشی مناسب برای حل این مشکل است.

سختی گیر آب در تنوع زیادی در بازار عرضه می شود. از قدیم افراد از سختی گیر رزینی استفاده می ‌کردند که ترکیبات معدنی گچ و آهک املاح محلول سختی در آب سیستم ‌های گرمایشی و سرمایشی را حذف می ‌کرد. این رسوب زدا از جمله سختی گیر های مکانیکی و از نوع متداول رسوب گیر آب است. سختی گیر رزینی یون‌ های سخت آب را از بین می ‌برد و به نوعی نرم کننده آب محسوب می ‌شوند.

این در حالی است که سختی گیر مغناطیسی، مواد ضد رسوب شیمیایی و رسوب زدای آلتراسونیک سختی آب را حذف نمی‌ کنند و برای جلوگیری از ته نشین شدن رسوبات مورد استفاده قرار می‌ گیرند.

در واقع سختی گیر ها مانع از رسوب گذاری املاح و ترکیبات در سطوح تبادل آب با سیستم های سرمایشی و گرمایشی می‌ شوند. رسوب گیر و سختی گیر رزینی بر اساس تبادل یونی عمل می‌ کند. در این حالت یون‌ های کلسیم و منیزیم به عنوان سختی آب جایگزین یون‌ های سدیم می‌ شوند و به این صورت سختی آب از بین می رود و حذف می ‌شود. در سختی گیر های رزینی می ‌توان با دستی کردن شیر ها به جای شیر های اتومات برقی، نیاز به جریان برق را حذف کرد و سختی گیر رزینی را در هر شرایطی استفاده کرد. درست است که سختی گیر رزینی قابل احیاء است ولی شما در دوره‌ هایی مشخص نیازمند به تعویض رزین آن هستید. سختی گیر های رزینی در دو نوع سختی گیر تمام اتوماتیک و سختی گیرهای نیمه اتوماتیک (دستی) در بازار عرضه می گردند .

گاهی در سختی گیر رزینی از فیلتر کربن برای فیلتر آب استفاده می ‌شود که از محبوبیت چندانی در حذف سختی آب برخوردار نیست و تنها بو و مزه آب را حذف می‌ کند. این نوع فیلتر ها بر عکس سختی گیر رزینی قابلیت احیاء ندارند و فیلتر زغال آن باید مرتباً تعویض گردد و رسوبات آهکی آن حذف نخواهد شد.

سختی گیر مغناطیسی چیست؟

سختی گیر مغناطیسی دائم با نصب روی لوله فلزی، بدون نیاز به جریان برق قادر خواهند بود تا املاح و سختی‌ های موجود در آب را از محل نصب به صورت معلق درآورد ولی باید در نظر بگیرید که این رسوبات در طول مسیر با برخورد به اتصالات و انشعابات ممکن است با ته نشین شدن، تشکیل رسوب دهند.

سختی گیر مغناطیسی بر اساس خنثی سازی کریستال‌ های کلسیم کار می‌ کند. سختی گیر آب مغناطیسی با دارا بودن میدان مغناطیسی و ایجاد جریان القایی، روی یون های کلسیم و کلسیم کربنات تأثیر گذاشته و باعث تغییر شکل کریستال‌ های کلسیم کربنات از کلسیت به آراگونیت شده که تمایل کم تری به رسوب گذاری در دیگ بخار و بویلر دارند.

سختی گیر مغناطیسی تنها تمایل رسوب گذاری یون های سخت را کم تر می‌ کند و سختی آب را حذف نمی‌ کند. باید در نظر بگیرید که پمپ ها باعث ایجاد تلاطم در آب می‌ شود و اگر بین مسیر سختی گیر مغناطیسی و دیگ بخار و بویلر از پمپاژ استفاده شود عملاً کریستال های کلسیم کربنات دوباره به کلسیت تبدیل می ‌شوند که سبب افزایش رسوب گذاری می‌ شود.

سختی گیر الکترونیک و آلتراسونیک چیست؟

این نوع سختی گیر آب روی لوله ‌ها نصب شده و امواج الکترومغناطیسی و مافوق صوت را در طول مسیر لوله ارسال می‌ کند که سبب می ‌شود املاح در طول مسیر بحالت معلق در آب باقی بمانند. در سختی گیر الکترونیکی از یک سیم پیج القایی استفاده می ‌شود که دور لوله پیچیده می‌ شود.

سختی گیر آب شیمیایی چیست؟

سختی گیر آب شیمیایی، ماده‌ای شیمیایی است که رسوبات آهکی را از سطوح فلزی مجاور با آب گرم چون دیگ های بخار، کتری، آب گرمکن و پکیج ازبین می ‌برد. رسوب زدای شیمیایی در واقع ترکیبی اسیدی چون هیدروکلریک اسید است که با ایجاد واکنش با ترکیبات کربنات قلیایی موجود در رسوب، کربن دی اکسید و نمک تولید می‌ کند.

از انواع سختی گیر آب شیمیایی عبارت است از: اسید سیتریک، اسید فسفریک، اسید هیدروکلریک، سولفامیک اسید، اسید گلیکولیک و اسید استیک. به منظور رسوب زدایی یا مبدل حرارتی عوض می‌ شود یا رسوبزدای اسیدی یک یا دو ساعت در داخل لوله پمپ می‌ شود.

برای رفع سختی آب از دو روش سختی گیر شیمیایی آب و دستگاه‌ های رسوب زدا استفاده می‌ شود. سختی گیر شیمیایی، ترکیب آب را تغییر می ‌دهد ولی دستگاه رسوب زدا تنها با شارژ آب، اثرات مواد معدنی معلق در آب را کاهش می ‌دهد.

نصب دستگاه رسوب زدا آسان است و نسبت به سختی گیر آب شیمیایی ارزان تر است. رسوب زدا را می‌ توان بدون لوله ‌کشی نصب کرد و دیگر نگران هزینه ‌های استفاده، تعمیر و نگهداری نبود. رسوب زدا بر عکس سختی گیر آب هیچ نمکی به آب اضافه نمی‌ کند.

در استفاده‌ های بلند مدت، رسوب زدا ها می ‌توانند رسوب های کهنه لوله و دیواره مخازن را به تدریج از بین ببرند، چرا که به مرور در اثر دریافت انرژی از ذرات شارژ شده، شکسته می ‌شوند. به روشنی مشخص است که رسوب زدای آب تأثیر مثبتی بر روی آب لوله‌ کشی دارد‌.

باید این را به خاطر بسپارید که استفاده از آب تمیز باعث می ‌شود که از ته ‌نشین شدن املاح و ترکیبات معدنی در لوله ‌کشی ‌ها جلوگیری شود و دیگر اثری از لکه‌ های زرد و سفید در اطراف سینک ها، شیر ها، لوازم حمام و آشپزخانه باقی نخواهند ماند. رسوب زدایی آبگرمکن دیواری باعث می ‌شود تا آبگرمکن‌ های شما انرژی کم تری برای گرم کردن آب نیاز داشته باشند. این ها تنها بخشی از مزایای استفاده از رسوب زدا می باشد.

رسوب زدای هیدروفلو اگر چه در دسته بندی اصلاحگر های فیزیکی قرار می ‌گیرد اما ساختار غیر مغناطیسی و الکترومغناطیسی داشت و بر مبنای تکنولوژی فریت و به کار گیری امواج رادیویی بی ضرر و رسوب زدایی در لوله‌ های آب سرد و گرم و مبدل های حرارتی و تجهیزات سرمایشی-گرمایشی را تحت پوشش قرار می دهد. از جمله کاربرد های سختی گیر الکترونیکی هیدروپت، رسوب زدایی آبگرمکن دیواری، رسوب زدایی موتورخانه ها شامل رسوب زدایی تمامی لوله‌ های آب سرد و گرم و رسوب زدایی شیرآلات و تجهیزات سرمایشی - گرمایشی می باشد.

سختی گیر پلی فسفات چیست؟

سختی گیر های پلی فسفات در دسته بندی سختی گیر های شیمیایی قرار می‌ گیرند که با تغییر در ساختار شیمیایی آب، میزان رسوب گذاری در لوله ‌های آب سرد و گرم و پکیج گرمایشی را کاهش می‌ دهند. کاهش میزان رسوب گذاری یا تاخیر انداختن آن با سختی گیر پلی فسفات چگونه اتفاق می ‌افتد؟ ساختار سختی گیر های رزینی، تغییر در شیمی ‌آب است. متخصصان و کارشناسان شیمی ‌با آنالیز رسوب آب که از تاسیسات و لوله‌های آب سرد یا گرم و یا مدار بسته گرمایش – سرمایش در تاسیسات نمونه برداری شده به این نتیجه رسیدند که بخش عمده‌ای از املاح تشکیل دهنده رسوب را کلسیم و منیزیم به صورت اکسید کلسیم یا کربنات کلسیم و منیزیم تشکیل می ‌دهد. بنابراین به این نتیجه رسیدند که با حذف این املاح، آب سخت تبدیل به آب نرم می ‌شود و شیب رسوب گذاری کاهش می ‌یابد. این امر اصول کارکرد سختی گیر های رزینی است که با ایجاد بستری از مواد شیمیایی از جنس رزین و عبور دادن آب سخت با سرعت تعیین شده، املاح کلسیم، منیزیم، آهن و منگنز موجود در آب جذب رزین ‌ها می‌ شود و املاحی بر پایه سدیم که حلالیت بسیار بالایی دارند و به راحتی رسوب نمی ‌نمایند وارد آب می ‌شود. این رزین ها به مرور زمان اشباع شده و سختی گیر های معمولی که از نوع کاتیونی ضعیف هستند ‌باید با آب نمک ۱۰ درصد شستشو داده شده و اصطلاحاً رزین‌ ها احیاء شوند. با این روش مجدداً رزین ها قابلیت جذب سختی کلسیم و منیزیم را پیدا می ‌نمایند. همانند باطری قابل شارژ که عمر مفیدی دارد و عوامل بسیار زیادی در طول عمر مفید آن می ‌تواند تاثیر گذار باشد، رزین ها نیز مستثنی از این قضیه نیستند.

سختی گیر های پلی فسفات نیز همانند سختی گیر های رزینی، از نوع سختی گیر های شیمیایی هستند که تغییری در ساختار آب ایجاد می ‌نمایند با این تفاوت که نیازی به احیاء ندارند. در واقع، با نگاهی علمی، سختی گیر پلی فسفات همانند دستگاه تزریق مواد شیمیایی آنتی اسکالانت یا ضد رسوب کار می ‌نمایند. این سختی گیر ها دارای یک محفظه یا ظرف هستند که دارای یک ورودی و یک خروجی است. داخل محفظه، سنگ یا کریستال‌ هایی از جنس سدیم تری پلی فسفات، همانند توپ های تیله ای شکل تعبیه شده است. آب با عبور از روی این کریستال ها، مقداری از این املاح ضد رسوب سدیم تری پلی فسفات را حل کرده و با خود وارد مدار لوله کشی می ‌نماید.

تشکیل رسوبات آهکی ناشی از سختی آب و نیز آهن و منگنز موجود در آب، سبب ایجاد مشکلات زیر برای مصرف کنندگان آب در منازل می ‌شوند، گروه صنعتی ناب زیست با به کار گیری انواع سختی گیر آب زندگی راحت و آبی بدون سختی برای شما عزیزان به ارمغان آورده است.

کاربرد سختی گیر آب

کاربرد این سیستم ها معمولاً برای مصارف صنعتی شهری و تجاری می باشد که از کاربرد های مهم می ‌توان به مواردی همانند آب آشامیدنی بویلر آب جبرانی با آب آب با درجه خلوص بالا خوشرویی ها و رستوران ها کاربرد این سیستم ها معمولاً برای مصارف صنعتی شهری و تجاری می باشد که از کاربرد های مهم می ‌توان به مواردی همانند آب آشامیدنی بویلر آب جبرانی با آب آب با درجه خلوص بالا خوشرویی ها و رستوران ها موسسه های دستگاه تصفیه آب و آب دیونایزر مورد استفاده قرار می گیرد موسسه های دستگاه تصفیه آب و آب دیونایزر مورد استفاده قرار می گیرد.

برای آن که عملکرد دستگاه سختی گیر آب و عملکرد آن را بتوانیم بالا تر ببریم استفاده از دستگاه فیلتر شنی مکمل بسیار عالی می باشد که باعث می شود از ورود املاح جامد محلول درون آب و همچنین کدورت دستگاه سختی گیر آب جلوگیری به عمل آید استفاده از این دستگاه با توجه به این که وجود کدورت و ناخالصی های آب سبب می شود رزین موجود در دستگاه زود تر تخریب شود. در جا هایی که ظرفیت خروجی آب بالا می باشد همیشه از سوی کارشناسان شرکت ناب زیست فیلتر شنی نیز همیشه توسعه می شود.

استفاده از دستگاه فیلتر شنی قبل از سیستم های تبادل یونی سبب می شود که در زمان احیاء رزین سیکل بک واش در زمان احیاء رزین کاهش پیدا کند، چرا که در ورودی آب سیستم تبادل یونی املاح موجود و نیز کدورت حذف شده است. فیلتر شنی از یک مخزن استوانه ای تشکیل شده است که درون آن را به وسیله سنگ سیلیس و یا آنتراسیت و در بعضی مواقع که آب دارای کدورت رنگ طعم بو می باشد مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد سختی گیر آب در موتورخانه‌ ها

یکی از دلایل کاهش ضریب انتقال حرارت و کاهش تبادل حرارت، سختی و املاح موجود در آب است. این املاح با گرم و سرد شدن آب، روی سطوح تبادل حرارتی چون داخل دیگ، منابع کویل دار، چیلر ها، مبدل ‌های حرارتی و ... تشکیل رسوب می ‌دهند و همین امر است که از انتقال حرارت می ‌کاهد. ترکیباتی همانند بی‌ کربنات کلسیم، منیزیم، سولفات، کلرور و نیترات کلسیم سختی آب را شکل می‌ دهند. به ترکیبات بی‌ کربنات کلسیم و منیزیم در آب سختی موقت و به ترکیبات دارای سولفات، کلرور و نیترات کلسیم و منیزیم سختی دائم می ‌گویند. این دو نوع سختی در کنار هم سختی کل آب را تشکیل می ‌دهند. برای محافظت موتورخانه ‌ها باید سختی گیر نصب شود.

مزیت های استفاده از دستگاه سختی گیر آب

  • پیشگیری از کندی حرکت آب در سیستم انتقال و لوله کشی آب گرم و آب سرد
  • کاهش مصرف انرژی سیستم های گرمایشی مانند دیگ های بخار و دیگ های آب
  • جلوگیری از رسوب آهک و مواد سخت بر روی سطوح و شیر آلات و شبکه لوله کشی
  • افزایش طول عمر دستگاه های شست و شوی صنعتی مانند لباسشویی های صنعتی و حتی خانگی
  • جلوگیری از رسوب گذاری شبکه و تاسیسات انتقال و ذخیره آب در سیستم های سرمایشی و گرمایشی

قیمت سختی گیر آب

قیمت سختی گیر آب نیز مانند دیگر تجهیزات تحت تاثیر عوامل مختلفی می ‌باشد که یکی از مهم ترین این عوامل ظرفیت سختی گیر آب می ‌باشد که تاثیر به سزایی در قیمت سختی گیر آب دارد. عوامل دیگری نیز بر قیمت سختی گیر آب تاثیر مستقیمی دارند که برای اطلاعات بیشتر از این قیمت ها به سایت مهتاب گستر مراجعه کنید.

گروه تولیدی و صنعتی مهتاب گستر به عنوان مرجع تخصصی فروش انواع تجهیزات در حوزه تهویه مطبوع، سیستم های گرمایشی و سرمایشی، منبع کویل دار، انواع کولینگ تاور و قطعات برج خنک کننده، پمپ و سیستم های آبرسانی، انواع فن کویل ها، انواع یخساز صنعتی، انواع سختی گیر آب، فیلتر شنی، سیستم های تصفیه آب و هوا با تنوع بسیار زیاد از لحاظ برند و مدل، با داشتن تیمی فنی و متخصص تلاش دارد تا بهترین کیفیت و رضایت را از آن هموطنان و به ویژه صنعت گران نماید.

در صورتی که قصد خرید سختی گیر آب و محصولات مشابه را دارید، می توانید با دریافت قیمت سختی گیر آب و مشورت کارشناسان فروش مهتاب گستر انتخاب بهتری داشته باشید.

مجموعه صنعتی مهتاب گستر در زمینه تولید انواع سختی گیر آب به صورت حرفه ای در حال فعالیت است. شما هر گونه نیازی که به انواع سختی گیر آب و دیگر مدل ها که داشته باشید توسط کادر مجرب و حرفه ای ما در کم ترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت به شما ارائه می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سختی گیر آب و نحوه تولید آن به سایت مهتاب گستر مراجعه نمایید.

برای ثبت سفارش با ما در تماس باشید: 09127883721 – 66706377 – 66709528

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 4
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2
  • بازدید ماه : 2
  • بازدید سال : 36
  • بازدید کلی : 475
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه